Cara Memulakan Perniagaan Makanan Dari Rumah

Adakah anda sedang dan masih bekerja namun teringin dan ada cita cita untuk tambah pendapatan sampingan bagi menampung perbelanjaan bulanan. Di sini anda akan didedahkan cara memulakan perniagaan makanan dari rumah untuk menjana pendapatan tambah duit poket anda.

Sekarang ini kebanyakkan orang menghadapi masalah perbelanjaan yang tidak mencukupi setiap bulan ataupun cukup cukup makan sahaja.

cara memulakan perniagaan makanan dari rumah

Masalah ini berlaku kerana kos menjalani kehidupan semakin meningkat namun gaji tidak meningkat seiring dengan kenaikan kos kos keperluan lain.

Jadi tidak hairan lah ramai yang sanggup membuat kerja lebih daripada satu kerja dalam satu masa. Siang kerja lain, malam buat kerj sampingan untuk tambah pendapatan.

Bermacam macam juga kerja sampingan yang orang ramai lakukan dan yang paling ramai buat adalah melakukan perniagaan online menjual barang dalam internet.

Banyak yang kita lihat program program dropship yang menjual produk kesihatan dan sebagainya untuk disertai oleh ramai ada yang percuma dan ada yang berbayar.

Namun kali ini kita nak ceritakan tentang perniagaan lain yang boleh dilakukan daripada rumah juga iaitu perniagaan menjual makanan daripada rumah.

Jika anda ada bakat memasak anda boleh cuba ceburi bidang perniagaan ini. Anda tak perlu pun berhenti kerja untuk lakukan bisnes ini.

Anda boleh lakukan selepas anda balik kerja ataupun anda boleh juga buat sampingan pada hari cuti hujung minggu sahaja.

Sebab apa anda perlu lakukan bisnes makanan daripada rumah ini.

Pertama sekali ialah kerana perniagaan makanan dari rumah ini tidak perlu kos yang tinggi untuk mula. Anda hanya perlu jual bermula satu menu sahaja dahulu.

Mulakan menjual dengan jumlah yang kecil sahaja terlebih dahulu untuk melihat permintaan terhadap bisnes anda.

Anda hanya boleh bermula daripada dapur kecil rumah anda sahaja dan menggunakan peralatan memasak yang anda gunakan setiap hari.

Selain itu juga anda tidak perlu sewa tapak atau kedai untuk buka sebuah kedai makan seperti restoran yang tentunya akan memakan modal mula yang besar.

Anda juga tak perlu keluar rumah untuk pacak gerai di tepi jalan berpanas dan berhujan.

Apa yang anda perlu lakukan hanyalah menyediakan bahan masakan untuk mulakan perniagaan anda kemudian anda boleh cari pelanggan ada melalui media sosial seperti facebook, instagram dan juga melalui wasap.

Tapi kan macam mana nak buat anda tak ada pengalaman berniaga.

Banyak benda juga yang tak tahu seperti:

  • Macam mana nak dapatkan pelanggan?
  • Macam mana nak buat iklan?
  • Nak buat iklan kat mana?
  • Berapa pula nak caj delivery?
  • Ada ke orang nak beli?
  • Pukul berapa pula nak masak dan nak hantar?
  • dan macam-macam lagi persoalan…

Kalau ada bimbingan dan cara yang cepat untuk tahu semua perkara tersebut kan mudah nanti tak banyak buat silap.

Kalau anda nak terus mula tanpa banyak buat silap dan belajar dari orang yang dah memang buat bisnes perniagaan dari rumah ini anda boleh dapatkan panduan cara nak mula berniaga dari rumah ini.

Dalam panduan cara memulakan perniagaan makanan dari rumah ini anda akan belajar terus tentang:

Yang bestnya harganya mungkin lebih murah daripada bil internet bulanan anda. Dapatkan segera sekarang dengan klik banner di bawah.